Vladimír Chmelo

Slovenský barytonista, absolvent JAMU v Brně, laureát mezinárodních pěveckých soutěží F. Tagliaviniho a A. Dvořáka, držitel ceny Thalie Vladimír Chmelo, je vyhledávaným interpretem italskeho, francouzskeho a ruského operniho repertoáru.

Je jedním z mála českých a slovenských pěvců, kteří zpívali v neworské Metropolitní opeře (Madama Butterfly, Rusalka, Jolanta, Z mrtveho domu), milánské Scale (Z mrtvého domu), nebo v Teatro Colon v Buenos Aires (Ford).

Pravidelně se objevuje na evropských scénách (Hamburg, Berlín, Palermo, Janov, Bonn, Essen, Wroclav, Graz, Innsbruck, Vídeň). Několikrát se představil také japonskému publiku společně s pražským, brněnským a bratislavským národním divadlem, se kterými úzce spolupracuje dodnes.

K jeho reprezentativním rolím patři zejména verdiovske postavy Macbeth, Rigoletto, Germont, Posa, Jago, Luna, Ford, ale i Scarpia, Toreador, Hrabě ve Figarově svatbě nebo Hamlet, Wolfram, Oněgin, jež jsou důkazem jeho interpretační mnohostrannosti.

V koncertní a oratorní oblasti má za sebou četná vystoupení, z nichž nejdůležitější byl přednes partu Krista ve stejnojmenném oratoriu F. Liszta ve Vatikánu za účasti papeže Jana Pavla II., nebo písňový recitál v Brucknerhausu v rakouském Linzi.

Spolupracoval s významnými dirigenty, režiséry, zpěváky a pianisty (Boulez, Chereau, Pountney, Rattle, Szoltes, Armigliato, Nezet-Seguin, Rutenberg, Kyzlink, Fleming, Netrebko, Domingo, Shicoff, Zajick, Beczala) a mnoho dalších.

V poslední době se intenzivně věnuje pedagogické činnosti. Je pěveckým koučem mnoha předních operních pěvců – P. Bergera, I. Jiříkové, T. Mátlové, E. Pavlů, D. Hůlky, ale i začínajících nadějí. Založil Český pěvecký institut prostřednictvím kterého předává své zkušenosti a podporuje mladé generace pěvců.

Vladimír Chmelo

Slovenský barytonista, absolvent JAMU v Brně, laureát mezinárodních pěveckých soutěží F. Tagliaviniho a A. Dvořáka, držitel ceny Thalie Vladimír Chmelo, je vyhledávaným interpretem italskeho, francouzskeho a ruského operniho repertoáru.

Je jedním z mála českých a slovenských pěvců, kteří zpívali v neworské Metropolitní opeře (Madama Butterfly, Rusalka, Jolanta, Z mrtveho domu), milánské Scale (Z mrtvého domu), nebo v Teatro Colon v Buenos Aires (Ford).

Pravidelně se objevuje na evropských scénách (Hamburg, Berlín, Palermo, Janov, Bonn, Essen, Wroclav, Graz, Innsbruck, Vídeň). Několikrát se představil také japonskému publiku společně s pražským, brněnským a bratislavským národním divadlem, se kterými úzce spolupracuje dodnes.

K jeho reprezentativním rolím patři zejména verdiovske postavy Macbeth, Rigoletto, Germont, Posa, Jago, Luna, Ford, ale i Scarpia, Toreador, Hrabě ve Figarově svatbě nebo Hamlet, Wolfram, Oněgin, jež jsou důkazem jeho interpretační mnohostrannosti.

V koncertní a oratorní oblasti má za sebou četná vystoupení, z nichž nejdůlezitejší byl přednes partu Krista ve stejnojmenném oratoriu F.Liszta ve Vatikánu za účasti papeže Jana Pavla II., nebo písňový recitál v Brucknerhausu v rakouském Linzi.

Spolupracoval s významnými dirigenty, režiséry, zpěváky a pianisty (Boulez, Chereau, Pountney, Rattle, Szoltes, Armigliato, Nezet-Seguin, Rutenberg, Kyzlink, Fleming, Netrebko, Domingo, Shicoff, Zajick, Beczala) a mnoho dalších.

V poslední době se intenzivně věnuje pedagogické činnosti. Je pěveckým koučem mnoha předních operních pěvců – P. Bergera, I. Jiříkové, T. Mátlové, E. Pavlů, D. Hůlky, ale i začínajících nadějí. Založil Český pěvecký institut prostřednictvím kterého předává své zkušenosti a podporuje mladé generace pěvců.